Historie NGK: založení, vývoj, zaměření

NGK se zabývá vývojem a výrobou zapalovacích svíček od roku 1930. V současné době vyrábí zapalovací svíčky NGK pro každý typ automobilových motorů, a dále pro motocyklové a námořní motory, zahradní stroje a mnoho dalších zařízení.
Ve skutečnosti NGK vyrábí a distribuje více než 1000 různých druhů zapalovacích svíček a každá splňuje ty nejnáročnější požadavky výrobců. Rozsáhlé zkušenosti a technologie, kterými NGK disponuje, vypovídají o tom, že značka NGK je ve světě značkou Nr.1, jakož to výrobce zapalovacích svíček.

NGK je odhodlán udržet si toto vynikající renomé. K tomu mu má dopomoci  několik významných založených  výzkumných a vývojových center v Japonsku, USA i v Evropě. V Evropě např. v Hemel Hempstead, Hertfordshire (od r.1975)  existují dva hlavní oddíly, NGK Zapalovací svíčka pro vývoj  zapalovacích svíček a souvisejících výrobků, a NTK technické keramiky odpovědná za semi vodiče,
elektronické součástky, keramické řezné nástroje a jemné keramiky.

V Ratingenu /SRN (od r. 1990) působí Technické centrum evropského výzkumu a vývoje pro podporu evropských výrobců automobilů.
Zde se nachízí  tři moderní zkušebny motorů (pro vytrvalostní a aplikačními zkoušky) s klimatizovanými komorami, v níž je možno motor a ostatní části ochladit až na -30 stupňů Celsia pro analýzu studený start-výkon. Zde se také nachází komplexní vybavení pro provádění zkoušek výfukových plynů.
Dnes díky tomu má NGK úspěch v Evropě tím, že je OE dodavatelem zapalovacích nebo žhavících svíček pro většinu výrobců automobilů v Evropě, včetně Audi / Volkswagen, BMW, Mercedes, Jaguar, Fiat, Renault, Peugeot a Vauxhall.

Právní předpisy po celém světě vyvíjejí tlak na výrobce ke snížení hladin výfukových plynů. NGK vyvinula mnoho technologií  v oblasti této problematiky. Pod značkou NTK se zapojila do vývoje a výroby kyslíkových senzorů, které mají klíčovou roli v následnému zpracování výfukových plynů. NGK  je dnes největším světovým výrobcem těchto užitečných zařízení.

 

Obecné informace

NKG zapalovací svíčka a její vývoj:

Na obrázku č.1 můžete shlédnout vývoj vzhledu zapalovací svíčky. Materiál, tvar a funkce všech svíček je postupně zlepšuje. Dlouhá životnost a samočistící funkce jsou dnes už standartem.

(obr.1)

 

Pokročilý vzhled NKG zapalovacích svíček umožňuje:

  • více ventilů s větším průměrem
  • větší sousedící chladící kanálky

         Zapalovací svíčky se přizpůsobují potřebám a vývoji motorů

  • menší průměr závitu
  • delší závit

(obr.2)

 

Tepelný výkon a oblasti odvodu tepla:

Tepelný výkon zapalovacích svíček udává reakci na měnící se teploty válce.

Přibližně 75% tohoto tepla je předáno přes závit a těsnící kroužek do hlavy válců. Číselný rozsah tepelného výkonu není vždy stejný pro všechny vyrobené zapalovací svíčky. Na obrázku č.3 je rozsah stupnice NGK zapalovacích svíček.

(obr.3)

 Teplotní provozní průběhy (obr.4)

  • při teplotách pod 450o C dochází ke znečištění uhlíkem (karbonizace) /Carbon-fouling range/
  • optimální teplotní provozní rozsah: mezi 450o C a 850o C /Optimum operating range/
  • bezpečné rozpětí mezi 850o C a 1000o C  /Safety margin/
  • při teplotách nad 1000o C mohou zapalovací svíčky selhat s následným poškozením motoru /Surface ignition range/

(obr.4)

 

 Komponenty zapalovací svíčky (obr.5)

  • Ground elektrode - vnější/kostřící elektroda
  • Centre elektrode with copper core - střední elektroda s měděným jádrem
  • Thread - závit
  •  Inner gasket - vnitřní těsnění
  • Insulator - izolátor
  • Gasket ring - těsnící kroužek
  • Leakage current barriers - omezení povrchových výbojů
  • Terminal nut - připojovací matice

 (obr.5)

 

 

 

 

 

 

 

 

  •  
  •